Educación Moral y Cambio Social

Authors

  • Howard Richards

DOI:

https://doi.org/10.35588/pp.v11i1.3358

Abstract

Resumen

Los cambios necesarios para abrir caminos de superación de los problemas sociales y ecológicos ahora bloqueados serían posibles si la educación generara suficiente compromiso ético. Esto supone partir de principios psicológicos del desarrollo moral que se pueden aplicar en múltiples contextos de enseñanza, como el comprender la perspectiva del otro, la participación y la empatía.  En el supuesto de una educación moral exitosa, se sostiene que habrá menos presión para dejar desfinanciados a los servicios públicos con el objeto de bajar impuestos y atraer nuevas inversiones. En este caso, los empresarios crearían y compartirían animados por una misma ética funcional y solidaria que los demás o bien impulsados por el consenso moral y las leyes destinadas a cumplir con las nuevas normas éticas vigentes.

Abstract

Moral Education and Social Change

The necessary changes to open roads to overcome the social and ecological problems now blocked would be possible if education generated sufficient ethical commitment. This means starting from psychological principles of moral development that can be applied in multiple teaching contexts, such as understanding the perspective of the other, participation and empathy. In the case of a successful moral education, it is argued that there will be less pressure to leave the public services un-financed in order to lower taxes and attract new investments. In this case, entrepreneurs would create and share being motivated by the same functional and solidarity ethics that other people or driven by moral consensus and laws designed to comply with the new ethical standards.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Howard Richards

     

     

     

     

     

     

Downloads

Published

2018-08-08

Issue

Section

Main Body