Educational Environment: A Review in Chilean Journals
DOI:
https://doi.org/10.35588/pa.v13i23.6294Keywords:
Educational Environment, student experiencia, Lived experience, Student perceptionAbstract
Studies in Chile indicate the transversal effects in the educational system of the Educational Environment. The Educational Environment in higher education is based on inhabiting the autonomy of the student body and the perception that the educational space generates in the Student Experience. Its dimensions are infrastructure, material resources, social relations and actors in the educational environment. The bibliography of the repository of Chilean scientific journals was reviewed using PRISMA procedures. The results indicate how the Educational Environment affects the educational processes, the importance of individuality, in its strengths and weaknesses, for inhabiting educational spaces and, the design of the differences in cognitive, affective and motivational skills, being a lever of the learnings.
Downloads
Published
Issue
Section
License
- Los autores publicados en Palimpsesto aceptan las condiciones de publicación, distribución, preservación y uso de contenidos contemplados por esta revista a través de la licencia Creative Commons BY https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ que permite compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría original y publicación inicial en esta revista
- Los autores pueden hacer uso sin restricciones de su producción, cumpliendo siempre con lo exigido por la dicha licencia: citar la edición respectiva de esta revista como fuente original.
- Palimpsesto acoge y promueve el cumplimiento de acceso abierto sin ningún tipo de condición o restricción a los textos y datos dados a conocer por ella. Palimpsesto hace suya todas las declaraciones internacionales que favorecen el acceso abierto (Open Access), tales como las de Budapest, Berlín, Bethesda, entre otras.
- Como política de retribución, los autores, cuyos artículos hayan sido aceptados y publicados en PALIMPSESTO, aceptan formar parte del comité de revisores de nuestra revista.
- El autor/a, una vez enviado el artículo, acepta las condiciones de difusión de esta revista explicadas en este apartado.